Over 1.300 deltagere har allerede snøret løbeskoene: Årets Run to the Beat billetsalg flyver afsted

Arkivfoto

Til september løber det musikfyldte løbeevent Run to the Beat af stablen. I år er startsalget af billetterne gået ekstra stærkt, og arrangørerne bag Run to the Beat forventer derfor at have udsolgt langt tidligere end i de sidste 2 år.

Selvom der er et halvt år til løbsstarten i september, kan Struers musikfyldte Run to the Beat løbeevent allerede glæde sig over et positivt billetsalg. Siden arrangørerne kickstartede salget af løbets early-bird billetter tidligere i februar, er det nemlig gået lynhurtigt. I skrivende stund har Run to the Beat solgt over 1.300 startnumre til årets løb. Det er første gang i løbets historie, at det går så hurtigt med at afsætte billetterne så tidligt før startdatoen:

Det er dejligt, at hele byen bakker op om eventet. Hvis det nuværende tilmeldingsflow fortsætter, kan vi ende med at få udsolgt langt tidligere end vi har gjort i de sidste 2 år! Det er virkelig dejligt at se, at løberne synes, vi har et så attraktivt event,” fortæller Steen Aagaard Walter, Løbsleder af Run to the Beat.

Udover de solgte early-bird billetter, er der deltagende firmaer, som endnu ikke er registreret i løbets billetsystem. Derfor forudser arrangørerne, at antallet af startnumre vil komme under 1.000 styk inden længe, så snart disse firmaer er blevet tilføjet.

Unge DJs spiller for på løbeposterne

Ligesom sidste år tilbyder Run to Beat forskellige ruter med en 5 km og 10 km rute samt et halvmaraton. Alle ruterne har start ved Bang og Olufsen. De løbere, der vælger enten 10 km eller halvmaraton, kan til og med se frem til en frisk tur gennem Bremdal.

Traditionen tro kan løbedeltagerne undervejs glæde sig til at møde sjove løbestationer med skøn musik. Som et nyt initiativ er planen, at årets 11 musikstationer bliver styret af unge DJs fra Struer Ungdomsskoles DJ-line samt DJ-linen fra GAME i Viborg. Tanken er, at det skal give de unge musikere mulighed for at udfolde sig kreativt foran et stort live publikum:

Vi ønsker at bakke disse unge op i deres DJ-uddannelse, så de får en oplevelse ved at spille for rigtig mange mennesker. Vi vil ligesom sidste år også lave specielzoner, hvor der bliver spillet en bestemt musikgenre, f.eks. musik fra 80’erne,” forklarer Jens I. K. Jørgensen, Run to the Beat-koordinator fra Bang & Olufsen.

DJ-musikstationerne bliver desuden suppleret med løbende ”heppestationer”, som forskellige klubber og foreninger står for. Der er hermed lagt op til et sjovt løbeevent, hvor både musik, motion og underholdning er i højsædet.

Hele løbeeventet bliver afsluttet med et brag af et AfterParty, hvor danske musikere indtager scenen. Sidste år var det Queen Machine, Vilma og Saveus, der sørgede for musikken, og inden længe offentliggør Run to the Beat-arrangørerne årets kunstnere.