Corona: Sådan håndterer Struer Kommune situationen

0
436

Informationen herunder kan blive ændret, hold dig opdateret via: http://www.struer.dk/corona

Borgerservice

  • Borgerservice har åbent for telefonisk kontakt på telefon 96 84 84 84. Der er lukket for fysisk betjening.

Skoler og dagtilbud

  • Der bliver organiseret nødpasning på hver skole til de børn, der ikke har mulighed for anden pasning.
  • Derudover skal alle elever og børn være hjemme.
  • Ungdomsskolen lukkes pr. 12. marts og som udgangspunkt til og med uge 13.
  • Marilyn Ann er lukket og eleverne er sendt hjem.
  • Struer Skolehjems døgntilbud holdes åben. Der følger mere information om skoledelen.
  • Busdriften opretholdes, men forældre opfordres til at benytte alternative transportmuligheder.
  • Sundhedsplejen lukker for konsultationer på skolerne. Der er mulighed for telefonisk konsultation som vanligt.

Jobcenter

  • Jobcenteret og ydelseskontoret holder lukket for personlig betjening. Man kan ringe direkte til sin sagsbehandler i jobcenteret eller benytte hovednummer 96 84 84 84.
  • Henvendelser til Ydelseskontoret kan ske på jobcenterets hovedmail jobcenter@struer.dk eller telefonisk på hovednummer 96 84 84 84.

Børn og familier

  • Nordstjernen lukker ned for aflastning, som konsekvens af skolernes lukning. Der vil være åbent for beboere, personale og forældre.
  • Sundhedsplejen varetager hjemmebesøg hos nyfødte. Sundhedsplejen tager forud for besøg telefonisk kontakt til familierne for at minimere smitterisiko. Der er mulighed for telefonisk konsultation som vanligt.
  • Åbent hus, Familieiværksætterne og overvægtsklinikken er lukket. Der er åben for telefonisk konsultation.

Sundhedsområdet

  • Visitationen vil have få medarbejdere på arbejde, som udelukkende kommer til at varetage hjemskrivelser fra sygehus og akutafsnit.
  • Tandplejen holder et nødberedskab til tandskader tilgængeligt. 
  • CTN – information til borgere i forløb hos CTN kan holde sig opdateret her: http://www.ctn.dk
  • Aktivitetsområdet, herunder aktivitetscenteret er lukket.
  • Sundhedscenter Struer er lukket.

Kultur- og fritidsrområdet

  • Biblioteket er er lukket.
  • Struer Svømmehal er lukket.     
  • Musikskolen er lukket.         
  • Kommunens sognegårde er lukket for både private- og foreningsarrangementer.
  • Alle kommunale faciliteter til fritidsundervisning er lukket ned.
  • Alle kommunale faciliteter inklusiv sportpladser er lukket ned for fritidsaktiviteter.
  • Foreningers klublokale og lignende i kommunale faciliteter er lukket.

Handicap, social og psykiatriområdet

  • Center midtbyen, Fjordbo, Fønixgården, Troia og Ung Ved Fjorden vil kun være åben for beboere og personale. Pårørende skal ikke besøge tilbuddene.
  • Studie Ved Fjorden er lukket.
  • VIA NOVA er lukket.

Ældreområdet

  • Hjemmeplejen er bemandet med weekendbemanding fra fredag d. 13. marts. Der vil ikke blive benyttet vikarbureauer.
  • Plejeboliger vil kun være åben for personale og beboere.
  • Der bliver leveret mad fra kostområdet som hidtil.

Færger, veje, havn, etc.

  • Venøfærgen sejler som sædvanligt.
  • Driften på Struer Havn opretholdes.
  • Genbrugspladser er lukket, men affaldsindsamling fortsætter.

Administration

  • Alle offentlige ansatte, i ikke kritiske stillinger, arbejdes fra fredag d. 12. marts hjemmefra foreløbigt til og med uge 13. Alle ansatte vil være tilgængelig via mail eller telefon.           
  • Indflytning til Velfærdhuset udsættes indtil videre til 1. maj 2020.
     

Struer Kommune har nedsat en COVID-19-gruppe, bestående af: 

  • Jesper Thyrring Møller, kommunaldirektør, Telefon: 29 25 65 11 Mail: jesper@struer.dk
  • Lotte Junker Pedersen, direktør, Telefon: 21 19 13 68 Mail: lottejp@struer.dk
  • Jakob Bisgaard, direktør, Telefon: 20 86 60 37 Mail: jakobb@struer.dk
  • Tina Holmgaard, centerchef, Telefon: 25 33 49 67 Mail: tinahol@struer.dk
  • Rasmus Døj, kommunikationskonsulent, Telefon: 25 34 56 15 Mail: rad@struer.dk
  • Lars Erik Møller Leth, Nordvestjyllands Brandvæsen, Telefon: 22 85 39 76 Mail: lel@nvjbrand.dk

COVID-19-gruppen kan løbende kontaktes med henblik på spørgsmål vedrørende tiltag COVID-19’s konsekvenser for driften af Struer Kommune, og holder i øvrigt statusmøde via skype minimum én gang i døgnet.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here